Socialdemokraterna i Krokom föreslår Stefan Wikén till riksdagslistan

Socialdemokraterna i Krokom beslutade vid sitt representantskapsmöte att nominera Stefan Wikén till riksdagslistan. Mötet nominerade utöver Stefan Wikén även Maria Jacobsson.

– Stefan är en mycket kompetent och erfaren person. Hans breda erfarenheter från politiskt arbete på alla nivåer gör att vi från Krokom ser honom som självklar på en av de första platserna på länetsriksdagslista, säger Claes-Göran Bergh, ordförande för valberedningen för Socialdemokraterna i Krokom.

– Vi tycker att Stefan har en god politisk förmåga som han på ett bra sätt kombinerar både med kommunikations- och organisationsarbete. Stefan arbetare ständigt både med att utveckla politikens innehåll, likväl som med att utveckla arbetet med kommunikation och organisation, säger Claes-Göran Bergh, ordförande för valberedningen för Socialdemokraterna i Krokom.

– Vi har också sett hur Stefan arbetare inte bara i vår kommun utan ställer upp när han kan var som helst i länet. Därför är Stefan ett namn som det bör finnnas en en bred uppslutning för i hela länet, säger Claes-Göran Bergh, ordförande för valberedningen för Socialdemokraterna i Krokom.

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om